1 Kasım 2011 Salı

Anı Yakalayın

Liseye gittiğim yıllardı. Böyle standart her insanın kayışları koparma dönemi olur ya hani tam o aralar işte. Kenan İmirzalıoğlu'na falan özenilen yıllardan bahsediyorum. Şapka hariç kıyafet olayına pek takılmam ama dönem dönem belli şeylere ilgi duymuşumdur bende. O dönemler palto giymeye özeniyorum. Şu yakasını kaldırdığın zamanlar kendini dünyanın en karizmatik erkeği zannettiğin tiplerde olanlardan ama. Babam muhalefet her zaman olduğu gibi. Bu yaşta palto da neymiş, hiç adamakıllı bir şeye özenmezsin zaten nidaları... Neyse aradan zaman geçti, ben ikna ettim babamı tuttum elinden götürdüm mağazalara bakmaya. Bakıyoruz ama kolpadan. Babam bakıp yok güzel değil, çok pahalı, üstüne iyi durmadı falan diyor sürekli. En son girdik bir mağazaya. Bir palto var ama bana dikilmiş sanki. Aradığım şeyi birisi eliyle alıp, bu çocuk bugün gelecek diye koymuş sanki oraya. Rengi, tarzı, her şeyiyle benim işte. Ben hevesle koşup gittim. Son bir beden kalmış ellerinde. O son kalanın bedeni bana olmaz mı? Olur tabi. Dedim ya palto benim yani benim için bırakmış biri onu oraya. Giydim üstüme, geçtim aynanın karşısına, baktıkça bakıyorum kendime. Sağa dönüyorum, sola dönüyorum, yürüyorum falan... Nasıl bakarsan bak dünyanın en karizmatik, en yakışıklı adamıyım. Babama bir döndüm ki ne göreyim. Öyle güzel bir tebessüm var ki suratında, babamın o yüz ifadesini senelerce durduğum yerde izleyebilirdim. Ne oldu diye sordum haliyle. Hiç sadece aklıma bir şey geldi dedi. Israrla gittim üstüne ama cevap vermedi. Paltonun yakasında dikişle alakalı bir problem vardı ve oldukça pahalıydı. Nitekim almadık paltoyu. Sadece benim gençlik hevesim adına defolu bir paltoya para veremezdik. Hiç ısrar etmedim. Öyle bir an yakalamıştım ki babamın yüzüne bakarken, bana gani gani yetmişti. O tebessüm her şeye değmişti. Bazen soruyorum o gün ne oldu ne hatırladın diye ama hatırlayamıyor bir türlü "PEDER BEY". Belki hatırlıyordur ama cevap vermeyi reddediyordur kim bilir. Ben o gün anladım ki hayat bazen sadece küçücük bir gülümsemeyi her şeye değişecek kadar güzel bir şey. Ailenizle ve dostlarınızla böyle şeyler yaşayabilmişseniz şanslısınız diye düşünüyorum. Yaşama dair bu tip anıları yakalayın ve unutmayın. Emin olun hatırlamak isteyeceğiniz çok fazla güzel anınız var. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder